Martin Huschens

Martin Huschens, M.A.Raum: 01/261 (ReWi I)
Tel.: +49 6131 39-22018
Fax.: +49 6131 39-22185
Sprechzeiten: Dienstag, 17.00 - 18.00 Uhr
E-Mail:

 

Forschungsinteressen

  • Empirische Bildungsforschung, E-Learning
  • Social Comparison, Leistungstransparenz
  • Gamification
  • (Mobile) Decision Support Systems
  • Success of Information Systems

Lehre

  • Skills and Tools (SoSe 15/16)
  • Organisation Bachelor- und Masterseminar
  • Betreuung Bachelor- und Masterarbeiten
  • Betreuung Bachelorseminaristen und Masterreferateseminaristen
  • Dozent für Wissenschaftliches Arbeiten beim EMBA-Studiengang Mainz

Lebenslauf

  • seit 05/2014: wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Wirtschaftinformatik und BWL, Prof. Dr. Franz Rothlauf.
  • 10/2011 - 04/2014: Masterstudium Management, Johannes Gutenberg-Universität, Mainz.
  • 09/2013 - 03/2014: Masterand, HRS - Hotel Reservation Service, Köln. Thesis: Impact of Performance Indicators on the Success of Information Systems - An Empirical Investigation in the Context of Hotel Reservation.
  • 09/2012 - 01/2013: Auslandsstudium an der Dongbei University of Economics and Finance, Dalian, China.
  • 11/2010 - 08/2011: Freier Mitarbeiter, Online Marketing und Vertrieb, Bibliographisches Institut, Mannheim (Dudenverlag).
  • 10/2007 - 03/2011: Bachelorstudium Medienwirtschaft, Technische Universität Ilmenau. Thesis: Kundenintegration in die Verlagsproduktion: Identifikation und Würdigung internetbasierter Integrationsformen.
  • 04/2009 - 07/2009: Wissenschaftliche Hilfskraft, Tutorium Einführung in die Wirtschaftsinformatik, Technische Universität Ilmenau.
  • Jahrgang 1987, geboren in Trier.

Vorträge

  • Important Product Features of Mobile Decision Support Systems for In-Store Purchase Decisions: A User-Perspective Taking into Account Different Purchase Situations, MKWI 2014, Paderborn, 2014. (Video: Impressionen der MKWI 2014 auf YouTube)
     
  • Effects of Performance Transparency in E-Learning Applications: A Field Study in Primary Schools, MKWI 2016, Ilmenau, 2016. (Video)

Veröffentlichungen

Beiträge in Konferenzen

english Huschens, Martin; Pfeiffer, Jella; Pfeiffer, Thies: Important Product Features of Mobile Decision Support Systems for In-Store Purchase Decisions: A User-Perspective Taking into Account Different Purchase Situations, In: Proceedings of the MKWI , Paderborn, February, 26-28. 2014. Details 
english Huschens, Martin; Müller, Henning; Rothlauf, Franz ; Schunk, Daniel: Effects of Performance Transparency in E-Learning Applications: A Field Study in Primary Schools , In: Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI 2016), Ilmenau, March, 09-11. 2016. Details 
english Ernst, Claus-Peter; Huschens, Martin; Herrmann, Sebastian; Hoppe, L.: The Influence of Emoticons on the Perception of Job-Related Emails: An Analysis Based on the Four-Ear Model, In: MKWI 2018 Proceedings, Lüneburg, 6.3.2018-9.3.2018. 2018. Details 
english Ernst, Claus-Peter; Huschens, Martin: The Effects of Different Emoticons on the Perception of Emails in the Workplace, In: HICSS 2019 Proceedings, Waikoloa, Jan 8, 2019 - Jan 11, 2019. 2019. Details